Největší letecký hasič na světě nyní v prodeji !
Nyní, když byl Boeing 747-400 "Tanker 944" - dříve přestavěný na globální supertanker - přebudován na nákladní letadlo, je DC-10 100 z 10 Tanker největším hasičským letadlem na světě. Ze speciálních nádrží připevněných k trupu může za letu vypustit 45 000 litrů vody nebo zpomalovače hoření. Celý obsah může být vypuštěn během osmi sekund, ale v kokpitu lze také variabilně ovládat a prodlužovat dobu vypouštění.
Náš N450AX původně opustil dveře továrny společnosti National Airlines v roce 1975 jako N69NA se sportovním výrobním číslem (MSN) 46942. Od roku 1980 létal jako "Clipper Star Light" pro legendární Pan Am, než byl od roku 1983 nasazen s novou registrací N161AA pro American Airlines a později také pro Hawaiian Airlines.
Poslední registraci N450AX získal DC-10 100 v roce 1997, kdy přešel do rukou americké charterové letecké společnosti Omni Air International. V roce 2005 byl definitivně přestavěn na hasičský letoun, který sloužil jako 910 pro 10 Tanker až do roku 2014.
Letos se nám naskytla ojedinělá příležitost získat materiál z tohoto jedinečného vodního bombardéru a upcyklovat ho do naší aktuální edice Aviationtag !
Poznámka: Každý přívěsek je jedinečný. V závislosti na letadle se přívěsky mohou lišit haptikou, tloušťkou materiálu a barvou. Drobné vady svědčí o dlouhé historii letadla a jsou autentickou připomínkou jeho slavných dnů nad oblaky. Drobné škrábance, odlupující se barva a nedokonalosti jsou zcela normální a dodávají našim visačkám Aviationtags jedinečný půvab - kouzlo historického výrobku vyrobeného z upcyklovaných materiálů. Tyto zvláštnosti nejsou výsledkem výrobního procesu, ale jednoduše odrážejí stav materiálu letadla, který používáme, v době jeho vytěžení. Původní barva letadel z této edice je poměrně citlivá, proto se o svou visačku dobře starejte!
Pokud chcete používat jako přívěsek na klíče nebo visačku na tašku, důrazně doporučujeme použít ochranný kryt Aviationtag.
Model N450AX toho za svůj život zažil hodně - kéž by uměl vyprávět. Má za sebou také mnoho let, a proto není lak v dobrém stavu. Lak je odlupující se a snadno se odlupuje, zejména na okrajích. Na základě stavu laku nemůžeme přijmout žádnou reklamaci. Pokud vám to nevyhovuje, vyberte si prosím jinou edici.
Důrazně doporučujeme použít ochranný kryt Aviationtag.
Letoun DC-10: McDonnell Douglas DC-10 je tříproudové širokotrupé dopravní letadlo vyráběné společností McDonnell Douglas. Letoun DC-10 byl určen jako nástupce letounu DC-8 pro lety na dlouhé vzdálenosti. Poprvé vzlétl 29. srpna 1970 z Long Beach v Kalifornii na základnu amerického letectva Edwards. Dne 5. srpna 1971 jej představila společnost American Airlines. Výroba skončila v roce 1989 a leteckým společnostem bylo dodáno 386 kusů.
Rozměr: cca 35 x 88 mm
Hmotnost: cca 0,025 kg
Materiál: recyklovaný plášť letadla