Sladká vůně letectví !
ATR 42-300 s registrační značkou EC-KAI a MSN 141 byl původně dodán společnosti Simmons Airlines v USA jako N431MQ v červnu 1989. Později byl od dubna 1995 do února 1998 provozován společností Executive Airlines Puerto Rico jako N141AE, poté byl do roku 2004 převeden do společnosti American Eagle. V roce 2004 byl letoun přestavěn z osobní na nákladní variantu ATR 42-300F a provozován výhradně společností FedEx Express pro nákladní dopravu.
Během své nedávné historie byl ATR 42-300 využíván především pro nákladní dopravu, konkrétně pro přepravu květin v rámci Španělska i do zahraničí, které byly uvnitř letadla stále cítit. I přes vyřazení z provozu v květnu 2022 a následnou demontáž v Moenchengladbachu žije ATR 42-300 s poznávací značkou EC-KAI prostřednictvím Aviationtagu dál.
Nenechte si ujít příležitost vlastnit visačku Aviationtag vyrobenou z letounu ATR 42-300 s registrací EC-KAI, který má za sebou bohatou historii, během níž sloužil několika leteckým společnostem a provozovatelům po celá léta svého provozu - a pro přepravu květin.
Pořiďte si svůj hned, velmi malá série!
Poznámka: Každý přívěšek je jedinečný. V závislosti na letadle se přívěšky mohou lišit haptikou, tloušťkou materiálu a barvou. Drobné vady svědčí o dlouhé historii letadla a jsou autentickou připomínkou jeho slavných dnů nad oblaky. Drobné škrábance, odlupující se barva a nedokonalosti jsou zcela normální a dodávají našim visačkám Aviationtags jedinečný půvab - kouzlo historického výrobku vyrobeného z upcyklovaných materiálů. Tyto zvláštnosti nejsou výsledkem výrobního procesu, ale jednoduše odrážejí stav materiálu letadla, který používáme, v době jeho vytěžení. Původní barva letadel z této edice je poměrně citlivá, proto se o svou visačku dobře starejte!
Pokud ji chcete používat jako přívěsek na klíče nebo visačku na tašku, důrazně doporučujeme použít ochranný kryt Aviationtag.
ATR 72-500: ATR 72 je turbovrtulové regionální dopravní letadlo francouzsko-italského konsorcia Avions de Transport Régional, které je určeno pro nákladní a osobní dopravu na krátké vzdálenosti. Byl vyvinut z kratšího letounu ATR 42. V lednu 1986 byl ATR 72 oficiálně představen a finská společnost Karair převzala první letoun ATR 72-100 v roce 1989.
ATR 72 je 4,5 m prodloužená verze ATR 42. Stejně jako druhý jmenovaný je vybaven dvěma turbovrtulovými motory. Kromě prodloužené kabiny pro cestující byla zvětšena i křídla. Vzhledem k tomu, že palivové nádrže letadla jsou umístěny v křídlech, umožnilo to ATR 72 také větší palivovou nádrž a následně delší dolet.
Jeho maximální dolet je cca 1 300 km a maximální rychlost 511 km/h. V závislosti na vybavení může ATR 72 pojmout zhruba 75 cestujících.
Rozměr: cca 35 x 88 mm
Hmotnost: cca 0,025 kg
Materiál: recyklovaný plášť letadla