Samba do Brasil!
Brazílie je pestrá a rozmanitá - stejně jako nejnovější vydání Aviationtagu! ATR 72-500 brazilské letecké společnosti Passaredo Linhas Aéreas znamená, že se do flotily Aviationtagu konečně vrátil turbovrtulový letoun.
V roce 1999 byl PR-PDH se sportovním výrobním číslem (MSN) 572 původně dodán indické letecké společnosti Jet Airways, která jej provozovala pod registrací VT-JCA. Po čtyřech letech vzlétání do oblak s Jet Airways byl ATR 72 vrácen pronajímateli a zaparkován v Irsku s registrací EI-FAN.
V listopadu se konečně našel nový nájemce a letoun zamířil do Brazílie, kde bude létat s letadlem
pro společnost Passaredo Linhas Aéreas jako PR-PDH. Passadero pokřtilo ATR "Tucano" podle obce v provincii Bahia.
Koncem roku 2016 se MSN 572 vrátil ke svému pronajímateli a byl zaparkován v Saarbrückenu. Právě tam jsme toto pestrobarevné letadlo objevili a mohli jsme uzamknout nejkrásnější části pro naši nejnovější edici Aviationtag, když bylo sešrotováno!
Poznámka: Každý přívěsek je jedinečný. V závislosti na letadle se přívěsky mohou lišit haptikou, tloušťkou materiálu a barvou. Drobné vady svědčí o dlouhé historii letadla a jsou autentickou připomínkou jeho slavných dnů nad oblaky. Drobné škrábance, odlupující se barva a nedokonalosti jsou zcela normální a dodávají našim visačkám Aviationtags jedinečný půvab - kouzlo historického výrobku vyrobeného z upcyklovaných materiálů. Tyto zvláštnosti nejsou výsledkem výrobního procesu, ale jednoduše odrážejí stav materiálu letadla, který používáme, v době jeho vytěžení. Původní barva letadel z této edice je poměrně citlivá, proto se o svou visačku dobře starejte!
Pokud chcete používat jako přívěsek na klíče nebo visačku na tašku, důrazně doporučujeme použít ochranný kryt Aviationtag.
ATR 72-500: ATR 72 je turbovrtulové regionální dopravní letadlo francouzsko-italského konsorcia Avions de Transport Régional, které je určeno pro nákladní a osobní dopravu na krátké vzdálenosti. Byl vyvinut z kratšího letounu ATR 42. V lednu 1986 byl ATR 72 oficiálně představen a finská společnost Karair převzala první letoun ATR 72-100 v roce 1989.
ATR 72 je 4,5 m prodloužená verze ATR 42. Stejně jako druhý jmenovaný je vybaven dvěma turbovrtulovými motory. Kromě prodloužené kabiny pro cestující byla zvětšena i křídla. Vzhledem k tomu, že palivové nádrže letadla jsou umístěny v křídlech, umožnilo to ATR 72 také větší palivovou nádrž a následně delší dolet.
Jeho maximální dolet je dobrých 1 300 km a maximální rychlost 511 km/h. V závislosti na vybavení může ATR 72 pojmout zhruba 75 cestujících.
Rozměr: cca 35 x 88 mm
Hmotnost: cca 0,025 kg
Materiál: recyklovaný plášť letadla